Svet

Rakúske dialnice spása alebo pohroma?

Rakúske dialnice spása alebo pohroma?   Dobre všetci vieme že na Slovensku to s dialnicami nevyzerá dobre. Okolité štáty postavia desiatky kilometrov...

Written by Daniel
· 2 min read >
Rakúske dialnice spása alebo pohroma

Rakúske dialnice spása alebo pohroma?

"<yoastmark

 

Dobre všetci vieme že na Slovensku to s dialnicami nevyzerá dobre. Okolité štáty postavia desiatky kilometrov ročne viac než náš štát. Avšak stále sa vláda chvály skvelými číslami a úspornými opatreniami proti korupcii a prečarpávaniu financií na dialnice.
Mnohé štáty svoje dialnice postavili za rekordný čas a so skvelými výsledkami. Ale aj za skvelú cenu. Dobrým príkaldom je Chorvátsko, ale aj Rakúske dialnice.

Poľsko nie je lepšie na tom ako tieto dva štáty, avšak stále lepšie ako my. Už v predchádzajúcom článku o Slovenských dialniciach sme písali o tom ako skvele Poliaci financujú svoje cestné projekty. A ich nový spôsob prideľovania prostriedkov zo štátneho rozpočtu.

 

Rakúske dialnice spása alebo pohroma?

Stačí poukázať na čísla a je hneď jasné ako je to s dialnicami. Slovenská republika má dialnice D1, D2, D3, D4. Pre ilustráciu obrázok z wikipédie:

Dialnice na Slovensku
Dialnice na Slovensku

 

Avšak Rakúske dialnice majú trocha viac menších úsekov ako sú: A1, A13, A22, A23, A24, A25, A26, A10, A11, A14, A2, A3, A4, A5, A6, A7, A8, A9.

Rakúsko je taktiež hornatá krajina ako náš štát a dokážu bez výhovoriek postaviť viac dialníc a rýchlostných ciest než Slovenská republika. Pričom u nich sa cesta opravuje takmer ihneď ako je to možné. U nás sa čaká rok kým mráz a ľad cestu ešte viac nepoškodí a potom sa lajcky “plátuje” ako mech zemiakov. Potom to aj tak vyzerá. A je to samozrejme náročnejšie na údržbu, keďže sa takáto zápalta rýchlejšie opotrebuje. Ale taktiež aj finančne náročnejšie vzhľadom sa opakujúce sa údržby.

 

Ceny Rakúskych dialničných známok – 2018 – Rakúske dialnice

Typ 10-dňová 2 mesačná Ročná
Osobný automobil do 3,5t 9,00 EUR 26,20 EUR 87,20 EUR
Motocykel 5,20 EUR 13,10 EUR 34,70 EUR
rakúsko diaľničná známka
Rakúsko diaľničná známka

Takto vyzerá klasická dialničná známka v Rakúsku. Ak si pozriete na naše ceny za rok 2018. Tak ich máme o niečo lacnejšie. No oplatí sa mať známku lacnejšiu a cesty v hroznom stave.

Keď už hovoríme o hroznej vozovke stačí sa prejsť do Čiech a uvidíte “opravený tankondrom”.

Takto sa dá nejako nazvať to čomu Česi hovoria rýchlostná cesta alebo dialnica? Opravili ju tým spôsobom že na ňu dali betónove platne. Takže buď s vaším autom natriasa alebo si to odnesú tlmiče.

Tak či onak nie každý štát je na tom lepšie ako my. Taká Ukrajina má horšie cesty ako my a aj niektoré úseky Českej republiky nie sú najlepšie. Avšak aby sme sa mali posúvať ku predu tak by sme sa mali porovnávať s tými najlepšími. Preto by bolo dobré sa viac pozrieť na západ do Rakúska alebo Nemecka, alebo trocha ďalej na východ.
Také Rusko, Čína, alebo Jpónsko majú úžastné dialnice, ktoré im môžeme len ticho závidieť. Taktiež ani Amerika nemá zlé dialnice. Pochválil by som aj Veľkú Britániu alebo Francúzko, ale niektoré ich štvrte, zóny a časti miest. Tak no ak ste tam boli tak viete že to je jedná katastrofa. Samozrejme nie všade.

Zaostávame aj za africkými krajinami – Rakúske dialnice

Áno aj toto je fakt, ktorí nám rozhodne nepomáha. Najlepšie cesty na svete majú Spojené arabské emiráty, Singapúr a Švajčiarsko avšak Slovensko skončilo na 73. mieste.
Síce s nášho rozpočtu ide na cestnú komunikáciu 2,4 miliardy eur. Čo znie ako skvelá správa no v skutočnosti nás dobehli aj zaostalé Ázijske štáty a taktiež aj Africké.

 


Zdroj: 
https://sk.wikipedia,org/wiki/Kategória:Diaľnice_v_Rakúsku,
https://www.aktuality,sk/clanok/599492/kvalita-nasich-ciest-je-zalostna-zaostavame-aj-za-africkymi-krajinami,

Written by Daniel
Prečo PICUS Capital? Na Slovensku máme média, ktoré sú vlastnené a financované západom. Členovia a redaktori týchto médií sedia v správnych radách mimovládnych organizáciách a predstavenstvách neziskových organizácií. Takto nemôžeme zaručiť "objektívne spravodajstvo". A preto je lepšie si ho robiť sám! Profile

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *